利用規約 Terms of Use

  1. 利用規約
    1. 第1条 定義
    2. 第2条 本施設の利用
    3. 第3条 利用登録
    4. 第4条 予約システム
    5. 第5条 利用料金
    6. 第6条 イベント等の開催
    7. 第7条 利用登録の解約
    8. 第8条 利用登録の失効
    9. 第9条 禁止事項等
    10. 第10条 利用者の責任等
    11. 第11条 本規約違反行為等に対する措置
    12. 第12条 本施設の停止、変更、終了
    13. 第13条 本運営提供サービスに関連する知的財産権
    14. 第14条 免責事項
    15. 第15条 損害賠償
    16. 第16条 個人情報の取扱い
    17. 第17条 本運営からの通知
    18. 第18条 本規約の変更
    19. 第19条 反社会的勢力の排除
    20. 第20条 権利義務の譲渡禁止
    21. 第21条 分離可能性
    22. 第22条 準拠法、裁判所
  2. Terms of Use
    1. Article 1: Definitions
    2. Article 2: Use of This Facility
    3. Article 3: Registration
    4. Article 4: Reservation System
    5. Article 5: Usage Fees
    6. Article 6: Holding of Events, etc.
    7. Article 7: Cancellation of User Registration
    8. Article 8: Expiration of User Registration
    9. Article 9: Prohibited Matters, etc.
    10. Article 10: User Responsibilities, etc.
    11. Article 11: Measures against Violations of the Terms of Use
    12. Article 12: Suspension, Modification, Termination of This Facility
    13. Article 13 Intellectual Property Rights Related to the Services Provided by the Management
    14. Article 14: Disclaimer
    15. Article 15: Compensation for Damages
    16. Article 16: Handling of Personal Information
    17. Article 17: Notification from the Management
    18. Article 18: Changes to the Terms of Use
    19. Article 19: Elimination of Antisocial Forces
    20. Article 20: Prohibition on Assignment of Rights and Obligations
    21. Article 21: Separability
    22. Article 22: Governing Law, Court of Jurisdiction

利用規約

株式会社ヒューマンアイ(以下「本運営」といいます。)は、「新宿御苑コワーキングスペース利用規約」(以下「本規約」といいます。)を定め、本規約に従い、「新宿御苑コワーキングスペース」(以下「本施設」といいます。)及び「新宿御苑コワーキングスペース予約システム」(以下「予約システム」といいます。)を提供します。

第1条 定義

本規約において、用語の定義は、別途定義されている場合を除き、以下のとおりとします。

(1)「新宿御苑コワーキングスペース」とは、利用登録及び予約をした利用者が利用できる作業室及び会議室をさします。
(2)「予約システム」とは、本施設を利用する際に、利用者が事前に本施設を確保するためにオンラインで予約できるシステムをさします。
(3)「利用者」とは、予約システムで利用登録をしたユーザーのうち、予約システム内の所定の手続きにより本施設を予約し、利用する個人をいいます。
(4)「利用者情報」とは、利用者が本施設の利用のために、予約システムの所定のページにて入力した、又は予約システムに提供した一切の情報をさします。
(5)「利用可能時間」とは、本施設を利用者が利用できる時間帯をさします。
(6)「本運営配信情報」とは、本運営が利用者に対し配信する文章、イラスト・写真などの画像及び動画等をいいます。なお、本運営配信情報の著作権については、本運営に帰属します。
(7)「個人情報」とは、本施設のプライバシーポリシーおいて定義された、個人識別情報をいいます。

第2条 本施設の利用

1.本施設は、他の利用者とともに共同で使用するスペースであり、他の利用者を尊重するとともに、利用者相互に快適な環境で本施設を利用することができるように努めるものとし、本規約を遵守していただく必要があります。
2.中学生以上の利用者は本施設を予約・利用することができます。
3.本施設の休業スケジュールや利用可能時間については、本施設公式サイトの案内を確認してください。なお、休業スケジュールや利用可能時間は、事前の告知なく、変更することがあります。
4.本施設内では、Wi-Fiが利用できます。
5.利用後は、机・椅子などを元の状態に戻してください。
6.利用にあたっては、施設や什器等の汚損がないよう注意してください。
7.本施設の設備については、本施設公式サイト(https://www.shinjukugcs.jp/)を確認してください。
8.本施設の出入口には、防犯カメラが作動しています。また、本運営は、必要に応じ、防犯カメラを設置することがあります。
9.利用者は、善良なる管理者の注意をもって本施設を利用できるものとします。利用目的や利用方法によってはご利用をお断りする場合があります。本施設利用にあたってのルールは、本施設公式サイト、及び現地に掲示しております本規約に従って利用してください。同ルールは、事前の告知なく、変更することがあります。
10.本施設は利用者本人のみが利用することが可能です。利用者本人以外の人物(知人・家族・その他のユーザーを含む。)は利用することはできません。
11.本運営に責任があるかどうかを問わず、利用者の希望に従い、本施設を利用できない事態が生じたとしても、利用料金の返金又は返還に応じることができません。

第3条 利用登録

1.本施設を利用するためには、以下の要件を全て満たした上で、本運営が定める所定の手続きを予約システムにおいて行い、利用登録をする必要があります。利用登録をする者は、利用者情報が正確であり、かつ、真実であることを保証し、その利用者情報に関する責任を自ら負います。
(1)本規約に同意し、承認すること。
(2)不当又は違法な目的で本施設を利用せず、利用登録をしないこと。
(3)中学生以上であること。
(4)過去5年以内に、暴力団等の反社会的勢力に所属せず、これらの者との関係を有していないこと。

2.利用登録をする者は、本運営が本施設の利用について承諾しない場合があることを予め同意する必要があります。この場合、本運営は不承諾の一切の理由を説明する義務を負わないものとします。

第4条 予約システム
1.利用登録をした者は、予約システムから事前予約をすることで、本施設を利用することができます。
2.本施設の利用状況によっては、希望する日時において事前予約できないこともあります。
3.予約システムは本施設の受け入れ許容人数を利用者数が超えないよう、本運営が把握・管理するためのものであり、予約時に特定の席を指定することはできません。
4.利用者は本施設の利用可能時間内で予約した時間に限り、本施設を利用することができます。予約した時間外は本施設を利用することはできません。 予約は30分単位で行い、本施設に設定された1日の最大時間にて、利用希望日の25日前からできます。
5.本運営は、本施設又は予約システムの利用によって生じた不利益・損害について一切責任を負いません。

第4条 予約システム

1.利用登録をした者は、予約システム(https://coubic.com/shinjukugcs)から事前予約をすることで、本施設を利用することができます。
2.本施設の利用状況によっては、希望する日時において事前予約できないこともあります。
3.予約システムは本施設の受け入れ許容人数を利用者数が超えないよう、本運営が把握・管理するためのものであり、予約時に特定の席を指定することはできません。
4.利用者は本施設の利用可能時間内で予約した時間に限り、本施設を利用することができます。予約した時間外は本施設を利用することはできません。 予約は30分単位で行い、本施設に設定された1日の最大時間にて、利用希望日の25日前からできます。
5.予約した利用開始時間より前に予約システムよりキャンセルの処理を行わなければ、利用の有無に関わらず予約時間の全てに対応する利用料金を支払うものとする。予約した時間に、受付において、入室又は退出のどちらか一方または両方が確認できなかった場合については、利用の有無に関わらず予約時間の全てに対応する利用料金を支払うものとする。なお、キャンセルは、1日前までできます。
6.本運営は、本施設又は予約システムの利用によって生じた不利益・損害について一切責任を負いません。

第5条 利用料金

1.本施設の座席・什器・個室ブース等の利用は原則として有償で利用できます。
2.本施設内の所定のスペースで販売されている商品については、任意で購入することが可能です。

第6条 イベント等の開催

1.本施設の全部もしくは一部または本運営が指定するスペースにおいて、本運営がイベントまたはセミナー等(以下「イベント等」という。)を実施する場合、本運営はイベント等の準備のためまたは実施のため、利用者による本施設の利用を一時的に制限することができ、利用者は、これに異議なく承諾するものとします。
2.本運営は利用者に対し、予め本施設公式サイトにおいてイベント等の開催スケジュールを告知します。
3.本運営によるイベント等の実施時に、イベントの様子を本運営のSNS(ソーシャル・ネットワーキング・サービス)へ公開する場合があります。イベントに参加する本施設の利用者は、これに承諾するものとします。
4.利用者は、本運営の事前の許可なく、本施設において、イベント等が実施できないことを同意します。

第7条 利用登録の解約

利用者は、予約システムにおいて利用登録の解約を行うことができます。(利用登録の解約の理由は問いません。)

第8条 利用登録の失効

1.利用者において、以下の事由が生じた場合、利用登録は失効するものとします。この際、当該利用者は本施設の全部又は一部が利用できなくなります。
(1)利用者が本規約に定められている事項に違反した場合、又はそのおそれがあると本運営が判断した場合
(2)本運営や利用者または第三者に損害を与える恐れがあると本運営が判断した場合
(3)利用者と本運営との間の信頼関係が失われた場合又は本運営が利用者による本施設の利用を不適当であると判断した場合
(4)他の利用者や第三者に対する迷惑行為、トラブル、不快な言動を繰り返す、又は悪質であると判断した場合
(5)本運営が利用方法について注意や指導を行い、その改善を求めたものの、改善されないと判断した場合
(6)本運営が本施設の全部又は一部の利用を制限し、又は本施設の利用を停止若しくは利用登録の失効等の措置を行ったことにより、利用者が損害を被ったとしても、本運営は一切の責任を負わないものとします。

第9条 禁止事項等

1.本運営は、利用者による本施設の利用に際して、本施設に関するまたは本施設における以下の行為を禁止します。
(1)予約システムを介さずに本施設を利用する行為
(2)予約した日時とは異なる日時に本施設を利用する行為
(3)利用者以外の人物を本施設内に入れる行為
(4)立入禁止された場所に侵入する行為
(5)喫煙
(6)飲酒、飲酒による酩酊、他の利用者への迷惑行為
(7)本施設で火気や危険物(火薬類、爆発性物質その他本運営が危険と判断したもの)等を使用し又は持ち込む行為
(8)寝位による仮眠を取る、又は宿泊・居住する行為
(9)他の利用者に迷惑を及ぼす音、振動または臭気等を発生させる行為
(10)本施設内のスペースに設置された机や椅子等に私物等を置くことで、長時間占有(場所取り等)をする行為
(11)援助交際・売春・買春等を勧誘・誘発・助長する行為、又は隠語全般含め曖昧な表現をして、それらを勧誘・誘発・助長するような行為又はそれに準ずる行為
(12)出会いや交際等を目的とする行為又はそれに準ずる行為
(13)賭博又はギャンブル等の行為
(14)盗聴や盗撮等の行為
(15)動物を持ち込む行為(ただし、身体障害者補助犬を同伴する必要がある場合は除きます。)
(16)他の利用者、本運営又は第三者の著作権、商標権、特許権、実用新案権、プライバシー権、肖像権、パブリシティ権その他の権利を侵害する行為、又は侵害するおそれのある行為
(17)他の利用者、本運営又は第三者を誹謗中傷し、又は名誉もしくは信用を傷つける行為又はそれに準ずる行為
(18)自殺・集団自殺・自傷・違法薬物使用又は脱法薬物使用等を勧誘、誘発、助長するような行為又はそれに準ずる行為
(19)差別に繋がる、民族・宗教・人種・性別・年齢等に関する表現の行為又はそれに準ずる行為
(20)利用登録の売買、その他類似する行為又はそれに準ずる行為
(21)本運営の許諾を得ずに自己又は第三者の商品やサービスの広告・宣伝・誘導を目的とする行為又はそれらに準ずる行為
(22)ネットワークビジネス、ねずみ講、マルチ商法などにあたる事業を行う行為
(23)他の利用者、本運営又は第三者に不利益又は損害を与える行為
(24)公序良俗、その他法令に違反する行為又は犯罪に結びつく行為及び当該行為を勧誘・幇助・強制・助長する行為又はそれに準ずる行為
(25)本運営の事前の承諾なく、本施設により得た情報を転載又は引用及び他メディアへの掲載等をする行為又はそれに準ずる行為
(26)反社会的勢力に利益を提供し、又は便宜を供与する行為
(27)他の利用者の情報収集目的、宗教や政治活動への勧誘目的で本施設を利用する行為又はそれに準ずる行為
(28)事実に反する情報を他の利用者に流布する行為又はそれに準ずる行為
(29)他の利用者による本施設の利用を妨害する行為
(30)他の利用者又は第三者になりすまして、本施設を利用する行為
(31)本運営配信情報の著作権、商標権等の知的財産権その他の権利を侵害し、又は侵害するおそれのある行為(本運営配信情報を複製、改変、公衆送信、送信可能化、アップロード、レンタル、上映又は放送する行為がこれに該当しますが、これに限られるものではありません。)
(32)本運営配信情報に施された技術的保護手段を回避する行為
(33)本施設を通じて取得した個人情報を本人の同意なく第三者に提供する行為
(34)本施設により提供される情報を改ざん・消去する行為
(35)本施設のサーバーに過度の負担を及ぼす行為
(36)本施設又は本施設上で使用されているソフトウエアをリバース・エンジニアリング、逆コンパイル、又は逆アセンブルする行為
(37)コンピューターウィルス等有害なプログラムを使用し、もしくは提供する行為、又はこれらの行為を推奨する行為
(38)本施設に接続されている他のコンピューター・システム又はネットワークへの不正アクセスを試みる行為
(39)本施設外で本施設及び本施設付随機能を商業目的で利用する行為
(40)公序良俗に違反する行為(暴力を助長し、誘発するおそれのある情報又は残虐な映像を送信又は表示する行為や心中の仲間を募る行為等を含みます。)
(41)他の利用者又は第三者が主導する情報の交換又は共有を妨害する行為、本施設の運営を妨害する行為、その他本運営に不利益又は迷惑を与えるおそれのある行為
(42)法令又は本規約に抵触する行為
(43)本施設の他、本運営の運営するサービスを妨害する行為
(44)前各号に定める行為を助長する、又は疑われる行為
(45)その他、本運営が不適切と判断した行為
2.前項各号の禁止事項に該当するか否かについては、本運営の裁量により判断することができるものとします。
3.禁止事項に該当するか否かについて、調査する必要が生じた場合、利用者は、本運営の指示に従い、必要な調査に協力する必要があります。

第10条 利用者の責任等

1.本施設の利用に伴い、他の利用者等との間でトラブルが発生したとしても、各利用者の費用と責任において解決するものとし、本運営には迷惑、責任を及ぼさないこととします。
2.荷物・貴重品・電子データなどは利用者が自己の責任で管理してください。万が一盗難、紛失した場合も、本運営は一切責任を負いません。
3.長時間放置された私物等(以下「放置物」という。)について、これが他の利用者の迷惑になると本運営が判断した場合、本運営は当該放置物を他の場所に移動させ、放置発見日を含めて7日間は別の場所にて保管し、その後処分します。放置物が飲食物や雑誌等であった場合、本運営はこれらを即日処分します。
4.本施設の建造物・設備・備品など毀損及び破損または紛失した場合は、速やかに本運営に連絡してください。利用者または第三者の故意または過失による場合、修理代等を利用者又は当該第三者に負担していただきます。
5.利用者は、自ら保有する情報の管理を自己の責任において行ってください。第三者による情報の漏洩、データの消失、その他の事由によって利用者に生じた損害について、本運営は一切の責任を負わないものとします。
6.本施設の名称は予告なく変更となる場合があります。これにより利用者または第三者に損害が発生した場合であっても、本運営は一切の責任を負いません。

第11条 本規約違反行為等に対する措置

本運営は、本施設を適正に運営するため、利用者が以下に定める事項に該当する場合には、あらかじめ利用者に通知することなく、利用停止、利用登録の失効等必要な措置を講じることができるものとします。
(1)法令または本規約に違反した場合
(2)利用者が本規約に定められている事項に違反した場合、又はそのおそれがあると本運営が判断した場合
(3)本運営や利用者または第三者に損害を与える恐れがあると本運営が判断した場合
(4)利用者と本運営との間の信頼関係が失われた場合又は本運営が利用者による本施設の利用を不適当であると判断した場合

第12条 本施設の停止、変更、終了

1.本運営は、以下のいずれかに該当する場合、本施設の全部又は一部の提供をいつでも停止することができるものとします。
(1)本施設に係るシステムの点検又は保守作業等を行う場合
(2)地震、落雷、火災、風水害、停電等の天災事変その他非常事態の発生した場合
(3)システム、通信回線等が停止した場合
(4)その他、本運営が本施設を停止することが必要であると判断した場合
2.本運営は、本運営の都合により、本施設の内容を変更し、又は本施設の提供を終了することができるものとします。なお、本運営が本施設を停止、変更又は終了(以下「停止等」といいます。)する場合、利用者に対して可能な限り事前に通知するよう努めますが、緊急な場合等、事前に通知ができないこともありますので予めご了承ください。
3.本運営は、いかなる理由を問わず、本施設の停止等によって利用者が被った損害を賠償する責任を負わないものとします。

第13条 本運営提供サービスに関連する知的財産権

1.本施設で本運営が作成・提供する画像、テキスト、プログラム等に関する著作権等の一切の知的財産権は、本運営に帰属します。
2.本施設で本運営が作成・提供・掲載する一切の画像、テキスト、プログラム等は、著作権法、商標法等の法律により保護されています。

第14条 免責事項

1.本運営は、以下に掲げる事項について、一切保証しないものとします。利用者は、本施設の利用及び本施設により提供される情報の有用性等を自己の判断、かつ責任で利用するものとします。
(1)本運営配信情報の内容を含む、本施設で提供されるすべての情報(本施設から提供される情報及び本施設上に表示される第三者が管理又は運営するリンク先に含まれる一切の情報等を含みます。以下、本項において同様とします。)に関する、有用性、適合性、完全性、正確性、信頼性、安全性、合法性、道徳性、最新性
(2)利用者間のやりとりに関する一切の事項
(3)本施設の提供に不具合、エラーや障害が生じないこと
(4)本施設の存続又は同一性が維持されること
(5)本施設上における本運営配信情報が第三者の権利を侵害しないこと
2.利用者は、他の利用者との間で紛争が生じた場合には、当事者間においてこれを解決するものとし、本運営に損害を与えないものとします。
3.利用者による本施設の利用に伴い、本運営の債務不履行又は不法行為に基づき利用者に損害が発生した場合、本運営は利用者に対し、当該債務不履行又は不法行為が生じた月において、当該利用者に生じる本施設利用料金を上限として、損害賠償責任を負います。ただし、本運営に故意又は重過失がない場合はこの限りではありません。
4.本施設のシステム不具合や障害・中断やデータの消失・漏洩等により生じた不利益等本施設の利用により利用者に生じた一切の損害について本運営は、いかなる理由を問わず、責任を負いません。
5.利用者が、本施設を利用することにより、他の利用者又は第三者に対し不利益や損害を与えた場合、利用者は自己の費用と責任においてこれを賠償するものとします。利用者又は第三者が被る不利益・損害について本運営は一切責任を負いません。
6.本施設上でやりとりされるメッセージや送受信されるファイルに個人情報等が含まれていた場合、それによって利用者が被った不利益・損害について、本運営は一切責任を負いません。

第15条 損害賠償

利用者の行為(利用者の行為が原因で生じたクレームや紛争等を含みます。)に起因して本運営に直接又は間接的に損害が発生した場合、本運営は利用者に対し、当該損害の全額(本運営が支払った弁護士費用を含みます。)を賠償請求できるものとします。

第16条 個人情報の取扱い

1.本運営は、利用者が本施設を利用する際に本運営に対して提供する個人情報を、本運営の「プライバシーポリシー」の規定に則り、取扱うものとします。
2.本運営は、個人情報を、本施設の提供を行う目的で利用することができるものとします。
3.利用者は、本運営が個人情報のうち前項に定める目的に必要な範囲の情報を、第三者に対し提供することに同意するものとします。
4.利用者が本運営を介することなく、他の利用者に対し、直接自己の個人情報を提供する場合、本運営はそれによって生じた紛争等には一切関知しないものとし、利用者に対し何等の責任を負わないものとします。

第17条 本運営からの通知

1.本運営から利用者への連絡事項については、利用者が本施設利用登録の際に登録したメールアドレス、利用者の(利用登録情報から本運営が知り得るもの)等を通じて連絡又は通知を行います。
2.利用者は、前項のメールアドレスに変更がある場合、直ちに予約システムにて変更手続きをするものとします。
3.利用者が前項に定める変更手続きを怠ったことにより、利用者に損害が生じたとしても、本運営は一切何らの責任を負わないものとします。

第18条 本規約の変更

1.本運営は、次のいずれかに該当する場合、各利用者から個別の同意を得ることなく本運営の裁量で本規約を変更することができるものとします。
(1)本規約の変更が、利用者の一般の利益に適合する場合
(2)本規約の変更が、契約をした目的に反せず、かつ、変更の必要性、変更後の内容の相当性、その他の変更にかかる事情に照らして合理的なものである場合
2.本規約の変更にあたり、本運営は、利用者に対して、変更後の本規約の効力発生日及び変更内容について、事前に、本施設公式サイトへの掲載又は電子メールの送信その他本運営が適切と判断する方法により周知します。
3.変更後の本規約の効力発生日以降に利用者が本施設公式サイトを利用した場合、本規約の変更に同意したものとみなします。
4.本規約の変更により利用者に損害が生じた場合でも、本運営は責任を負いません。

第19条 反社会的勢力の排除

1.本運営及び利用者は、相手方に対し、当該利用者による本施設の利用開始時点において、自己及び自己の取締役、執行役、執行役員等の経営に実質的に関与する重要な使用人、実質的に経営権を有する者が反社会的勢力に該当しないことを表明し、かつ当該利用者による本施設の利用期間中該当しないことを保証するものとします。
2.本運営及び利用者は、本施設の利用に関連して自ら又は第三者を利用して以下の各号に該当する行為を行わないことを、相手方に対し、保証するものとします。
(1)暴力的な要求行為
(2)法的な責任を超えた不当な要求行為
(3)脅迫的な言動をし、又は暴力を用いる行為
(4)風説を流布し、偽計又は威力を用いて他利用者の信用を棄損し、又は他利用者の業務を妨害する行為
(5)その他前各号に準ずる行為

第20条 権利義務の譲渡禁止

利用者は、本規約に基づくすべての契約について、その契約上の地位及びこれにより生じる権利義務の全部又は一部を、本運営の事前の承諾なく第三者に対し譲渡、貸与、移転、担保設定その他の処分をすることはできないものとし、同意します。

第21条 分離可能性

本規約のいずれかの規定が利用者との本規約に基づく契約に適用される関連法令に反するとされる場合、当該規定は、その限りにおいて、当該利用者との契約には適用されないものとします。ただし、この場合でも、本規約の他の規定の効力には影響しないものとします。

第22条 準拠法、裁判所

本規約は、日本法に準拠して解釈されるものとします。本運営、利用者は、本規約に関し、本運営と利用者との間で生じた紛争の解決について、東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とすることをあらかじめ合意するものとします。

Terms of Use

Human-i Co.,Ltd. (hereafter referred to as “Management”) has established the “Shinjuku Gyoen Coworking Space Terms of Use” (hereafter referred to as “Terms of Use”) and provides the “Shinjuku Gyoen Coworking Space” (hereafter referred to as “this Facility”) and the “Shinjuku Gyoen Coworking Space Reservation System” (hereafter referred to as “Reservation System”) in accordance with these Terms of Use.

Article 1: Definitions

In these Terms of Use, unless otherwise defined, the definitions of terms are as follows.

(1) “Shinjuku Gyoen Coworking Space” refers to the work rooms and meeting rooms that can be used by registered users who have made a reservation.
(2) “Reservation System” refers to the system that allows users to make online reservations in advance to secure this Facility when using it.
(3) “User” refers to an individual who has registered to use the Reservation System and has reserved and used this Facility in accordance with the prescribed procedures within the Reservation System.
(4) “User Information” refers to all information entered by the User on the prescribed pages of the Reservation System or provided to the Reservation System for the purpose of using this Facility.
(5) “Available Time” refers to the time period during which the User can use this Facility.
(6) “Management-distributed information” refers to text, images such as illustrations and photographs, and videos, etc. that the Management distributes to users. The copyright for Management-distributed information belongs to the Management.
(7) “Personal information” refers to personally identifiable information as defined in the privacy policy for this Facility.

Article 2: Use of This Facility

1. This Facility is a space that is used jointly with other users, and while respecting other users, we will strive to ensure that users can use this Facility in a comfortable environment, and you are required to comply with the Terms of Use.
2. Users of junior high school age and above can reserve and use this Facility.
3. Please check the information on the official website of this Facility for the schedule of days when this Facility is closed and the hours when it is available for use. Please note that the schedule of days when the Facility is closed and the hours when it is open may change without prior notice.
4. Wi-Fi is available in this Facility.
5. Please return desks, chairs, etc. to their original positions after use.
6. Please take care not to damage the Facility or its fixtures when using it.
7. Please check the URL of the official website of this Facility for information about the equipment in this Facility.
8. Security cameras are in operation at the entrances and exits of this Facility. Management may also install security cameras as necessary.
9. Users are expected to use this Facility with the care of a good manager. Use may be refused depending on the purpose and method of use. Please use this Facility in accordance with the Terms of Use posted on the official website of this Facility and at the site. These rules may be changed without prior notice.
10. This Facility may only be used by the user themselves. No other person (including acquaintances, family members, or other users) may use it.
11. Regardless of whether or not the Management is responsible, if the user is unable to use this Facility as they wish, the Management will not be able to refund or return the usage fee.

Article 3: Registration

1. In order to use this Facility, you must first complete all of the following requirements, and then register for use by following the prescribed procedures set out by the Management via the Reservation System. Those registering for use must guarantee that the user information is accurate and true, and take responsibility for that user information themselves.
(1) You must agree to and accept the Terms of Use.
(2) You must not use this Facility for any unjust or illegal purpose, and you must not register to use this Facility.
(3) You must be at least a junior high school student.
(4) You must not have belonged to any anti-social groups such as organized crime groups within the past five years, and you must not have any relationship with such groups.
2. Those registering to use the facility must agree in advance that the Management may not accept their application to use this Facility. In this case, the Management is not obliged to explain the reasons for its refusal.

Article 4: Reservation System

1. Those who have registered for use of this Facility may use it by making a reservation in advance through the Reservation System. (https://coubic.com/shinjukugcs
2. Depending on the usage situation of this Facility, it may not be possible to make a reservation in advance for the desired date and time.
3. The Reservation System is for the Management to grasp and manage the number of users so that it does not exceed the maximum number of people that this Facility can accept, and it is not possible to specify a specific seat when making a reservation.
4. Users may only use this Facility during the time period reserved within the available hours of this Facility. This Facility cannot be used outside of the reserved time period. Reservations are made in 30-minute units, and can be made from 25 days in advance of the desired date of use, up to the maximum daily time period set for this Facility.
5. If you do not cancel your reservation through the Reservation System before the start time of your reserved use, you will be charged for the full reserved time, regardless of whether you use the room or not. If you fail to check in or check out at the reception desk at the reserved time, you will be charged for the full reserved time, regardless of whether you use the room or not. You can cancel your reservation up to one day before the reserved time.
6. Management accepts no responsibility for any loss or damage incurred through the use of this Facility or the Reservation System.

Article 5: Usage Fees

1. In principle, the use of seats, fixtures, private booths, etc. in this Facility is available for a fee.
2. Products sold in the designated spaces in this Facility can be purchased at the user’s discretion.

Article 6: Holding of Events, etc.

1. When the Management holds events, seminars, etc. (hereinafter referred to as “Events, etc.”) in all or part of this Facility or in spaces designated by the Management, the Management may temporarily restrict the use of this Facility by Users for the purpose of preparing for or holding Events, etc., and Users shall accept this without objection.
2. The Management will notify users of the schedule for events, etc. on the official website of this Facility in advance.
3. When the Management is holding an event, etc., the event may be posted on the Management’s social networking service (SNS). Users of this Facility who are participating in the event shall consent to this.
4. The User agrees that events, etc. shall be held at this Facility without the prior permission of the Management.

Article 7: Cancellation of User Registration

The User may cancel their User Registration via the Reservation System (the reason for cancellation of User Registration is not required).

Article 8: Expiration of User Registration

1. If any of the following events occur to a User, the User’s User Registration shall expire. In this case, the User will no longer be able to use all or part of this Facility.
(1) If the User violates any of the Terms of Use, or if Management determines that there is a risk of this occurring
(2) If the Management determines that there is a risk of damage to the Management, the User or a third party
(3) If the relationship of trust between the User and the Management is lost, or if the Management determines that the User’s use of this Facility is inappropriate
(4) If the Management determines that the User is repeatedly causing trouble or making offensive comments or actions to other Users or third parties, or is being malicious
(5) If the Management has provided guidance and advice on how to use the Facility and requested that improvements be made, but the Management deems that no improvements have been made
(6) Even if the User incurs any damage as a result of the Management restricting the use of all or part of this Facility, suspending the use of this Facility, or taking measures such as revoking the registration of use, the Management shall not be held liable for any such damage.

Article 9: Prohibited Matters, etc.

1. The Management prohibits the following actions in relation to or at this Facility when using this Facility by users.
(1) Actions to use this Facility without going through the Reservation System
(2) Actions to use this Facility on a date or time that differs from the reserved date or time
(3) Actions to allow persons other than users into this Facility
(4) Actions to enter a place that is off-limits
(5) Smoking
(6) Drinking alcohol, becoming intoxicated through drinking alcohol, or causing a nuisance to other users
(7) Using or bringing in fire or dangerous materials (such as gunpowder, explosive substances, or anything else that the Management deems dangerous) at this Facility
(8) Taking a nap in a lying position, or staying overnight or living at this Facility
(9) Causing noise, vibration, or odors that are a nuisance to other users
(10) Taking up space for a long time by placing personal belongings on desks, chairs, etc. in the space of this Facility (e.g. by reserving a space)
(11) Acts that solicit, induce or encourage compensated dating, prostitution, or procuring, or acts that use ambiguous expressions, including slang, to solicit, induce or encourage such acts, or acts that are equivalent to such acts
(12) Acts with the aim of meeting or dating, or acts similar to these
(13) Acts of gambling
(14) Acts of eavesdropping or voyeurism
(15) Acts of bringing animals (except when it is necessary to accompany a service dog for the physically disabled)
(16) Infringing or threatening to infringe the copyrights, trademarks, patents, utility models, privacy rights, portrait rights, publicity rights or other rights of other users, the Management or third parties
(17) Defaming, slandering or otherwise harming the reputation or credibility of other users, the Management or third parties
(18) Acts that encourage, induce or promote suicide, mass suicide, self-injury, the use of illegal drugs or the use of drugs that circumvent the law, or acts that are similar to these
(19) Acts of expression related to ethnicity, religion, race, gender, age, etc. that lead to discrimination, or acts that are similar to these
(20) Buying and selling of user registration, or other similar acts or acts that are similar to these
(21) Acts with the aim of advertising, promoting or inducing the use of one’s own or a third party’s products or services, or acts similar to these, without obtaining the permission of the Management
(22) Acts of conducting business that fall under network marketing, pyramid schemes, or multi-level marketing
(23) Acts that cause disadvantage or damage to other users, the Management, or third parties
(24) Acts that violate public order and morals or other laws and regulations, or acts that lead to crime, as well as acts that solicit, assist, coerce, or encourage such acts, or acts that are equivalent to these
(25) Acts that reprint or quote information obtained from this Facility or publish it in other media, etc., without the prior consent of the Management, or acts that are equivalent to these
(26) Acts of providing benefits or favors to antisocial forces
(27) Acts of using this Facility for the purpose of collecting information on other users or for the purpose of soliciting them for religious or political activities, or acts equivalent to these
(28) Acts of disseminating information that is contrary to fact to other users, or acts equivalent to these
(29) Acts of obstructing the use of this Facility by other users
(30) Using this Facility by pretending to be another user or a third party
(31) Infringing or threatening to infringe the intellectual property rights or other rights of the Management Distribution Information, including but not limited to the rights of copyright and trademark (including but not limited to the acts of copying, modifying, publicly transmitting, making transmittable, uploading, renting, screening, or broadcasting the Management Distribution Information)
(32) Acts that circumvent the technical protection measures applied to the Management Distribution Information
(33) Acts that provide personal information obtained through this Facility to a third party without the consent of the individual concerned
(34) Acts that tamper with or delete information provided by this Facility
(35) Actions that place an excessive burden on the servers of this Facility
(36) Actions that reverse-engineer, decompile, or disassemble this Facility or the software used on this Facility
(37) Actions that use or provide harmful programs such as computer viruses, or actions that recommend these actions
(38) Attempting to gain unauthorized access to other computer systems or networks connected to this Facility
(39) Using this Facility or its associated functions for commercial purposes outside of this Facility
(40) Violating public order and morals (including acts that transmit or display information that may encourage or induce violence, or acts that solicit suicide partners, etc.)
(41) Interfering with the exchange or sharing of information led by other users or third parties, interfering with the operation of this Facility, or any other action that may cause disadvantage or inconvenience to the Management
(42) Actions that conflict with laws or the Terms of Use
(43) Actions that interfere with the services operated by the Management, in addition to this Facility
(44) Actions that encourage or are suspected of encouraging the actions stipulated in the preceding items
(45) Any other action deemed inappropriate by the Management
2. The Management shall have the discretion to determine whether or not any of the prohibited actions listed in the preceding paragraph apply.
3. If it becomes necessary to investigate whether or not any of the prohibited actions apply, the User must cooperate with the necessary investigation in accordance with the instructions of the Management.

Article 10: User Responsibilities, etc.

1. If any problems arise between users of this Facility, they shall be resolved at the expense and responsibility of each user, and shall not cause any trouble or responsibility for the Management.
2. Users shall manage their own belongings, valuables, electronic data, etc. at their own responsibility. The Management shall not be held responsible for any theft or loss of such items.
3. If the Management deems that personal belongings left unattended for a long period of time (hereafter referred to as “abandoned items”) are causing a nuisance to other users, the Management will move the abandoned items to another location and store them there for 7 days, including the day they were found abandoned, after which they will be disposed of. If the abandoned items are food, drink, magazines, etc., the Management will dispose of them immediately.
4. If any of the buildings, facilities, or equipment of this Facility are damaged, broken, or lost, please contact the Management immediately. If the damage is caused intentionally or through negligence on the part of the user or a third party, the user or the third party in question will be responsible for the cost of repairs, etc.
5. Users are responsible for managing the information they hold. The Management accepts no responsibility for any damage incurred by users due to information leaks, data loss or other reasons caused by third parties.
6. The name of this Facility may be changed without notice. The Management accepts no responsibility for any damage incurred by users or third parties as a result of this.

Article 11: Measures against Violations of the Terms of Use

In order to properly operate this Facility, the Management may take necessary measures such as suspending use or invalidating user registration without prior notice to the user in the event that the user falls under any of the following items.
(1) If the user violates the law or the Terms of Use
(2) If the user violates the Terms of Use, or if the Management determines that there is a risk of this occurring
(3) If the Management determines that there is a risk of damage to the Management, the user or a third party
(4) If the relationship of trust between the user and the Management is lost, or if the Management determines that the user’s use of this Facility is inappropriate

Article 12: Suspension, Modification, Termination of This Facility

1. The Management may suspend the provision of all or part of This Facility at any time if any of the following applies.
(1) When performing inspection or maintenance work on the system related to This Facility
(2) When a natural disaster or other emergency situation occurs, such as an earthquake, lightning strike, fire, wind or water damage, or power outage
(3) In the event that the system, communication lines, etc. stop working
(4) In other cases where Management deems it necessary to suspend this Facility
2. The Management may change the content of this Facility or terminate the provision of this Facility for reasons related to the Management. In the event that the Management suspends, changes or terminates this Facility (hereinafter referred to as “Suspension, etc.”), the Management will endeavor to notify users in advance to the greatest extent possible, but please understand that in some cases, such as in the event of an emergency, it may not be possible to provide advance notice.
3. The Management shall not be liable for any damages incurred by users due to Suspension, etc. of this Facility for any reason whatsoever.

Article 13 Intellectual Property Rights Related to the Services Provided by the Management

1. All intellectual property rights, including copyrights, related to images, text, programs, etc. created and provided by the Management at this Facility belong to the Management.
2. All images, text, programs, etc. created, provided, and posted by the Management at this Facility are protected by copyright law, trademark law, and other laws.

Article 14: Disclaimer

1. The Management makes no guarantees whatsoever regarding the following matters. Users shall use their own judgment and be responsible for the usefulness of the information provided by this Facility.
(1) The usefulness, suitability, completeness, accuracy, reliability, safety, legality, morality and recency of all information provided by this Facility, including the content of the information distributed by the Management (including information provided by this Facility and all information contained in links managed or operated by third parties displayed on this Facility. The same applies hereinafter in this paragraph).
(2) All matters relating to communication between users
(3) That there will be no problems, errors or malfunctions with the provision of this Facility
(4) That this Facility will continue to exist or maintain its identity
(5) That the Management Distribution Information on this Facility will not infringe on the rights of third parties
2. If a dispute arises between users, the parties concerned shall resolve it between themselves and shall not cause damage to the Management.
3. If the user incurs damage as a result of the Management’s default on its obligations or illegal act in relation to the user’s use of this Facility, the Management shall be liable for damages up to the amount of the user’s usage fees for this Facility incurred in the month in which the default or illegal act occurred. However, this shall not apply if the Management is not guilty of intent or gross negligence.
4. The Management will not be held responsible for any damages incurred by users as a result of using this Facility, including but not limited to any disadvantages incurred due to system malfunctions, failures, interruptions, data loss, or leaks.
5. If a user causes any disadvantage or damage to another user or a third party as a result of using this Facility, the user shall be responsible for compensating for this at their own expense. The Management accepts no responsibility for any loss or damage incurred by users or third parties. 6. If personal information or other such data is included in messages exchanged on this Facility or in files sent or received, the Management accepts no responsibility for any loss or damage incurred by users as a result.

Article 15: Compensation for Damages

If the Management incurs direct or indirect damages as a result of the actions of a user (including complaints and disputes arising from the actions of the user), the Management may claim compensation for the full amount of the damages (including legal fees paid by the Management) from the user.

Article 16: Handling of Personal Information

1. The Management shall handle any personal information provided to the Management by Users when using this Facility in accordance with the provisions of the Management’s “Privacy Policy”.
2. The Management may use personal information for the purpose of providing this Facility.
3. Users agree that the Management may provide personal information to third parties within the scope necessary for the purposes specified in the preceding paragraph.
4. If a user provides their personal information directly to another user without going through the Management, the Management will not be involved in any disputes that may arise as a result, and will not be held responsible to the user in any way.

Article 17: Notification from the Management

1. The Management will contact or notify users of matters requiring their attention via the email address they registered when registering to use this Facility, or via other means (such as information the Management can obtain from the user’s registration information).
2. If a user’s email address changes, they must immediately change it via the Reservation System.
3. Even if the user incurs any damage due to their failure to follow the change procedure stipulated in the previous section, the Management shall not be held responsible in any way.

Article 18: Changes to the Terms of Use

1. The Management may change the Terms of Use at its discretion without obtaining individual consent from each user in the following cases.
(1) When the change to the Terms of Use is in the general interest of users
(2) The changes to the Terms of Use do not contradict the purpose of the contract, and are reasonable in light of the necessity of the changes, the appropriateness of the content after the changes, and other circumstances related to the changes.
2. When the Terms of Use are changed, the Management will notify users in advance of the effective date of the revised Terms of Use and the details of the changes, either by posting a notice on the official website of this Facility or sending an email, or by other means that the Management deems appropriate.
3. If a user uses the official website of this Facility after the effective date of the revised Terms of Use, it will be deemed that the user has agreed to the changes to the Terms of Use.
4. The Management will not be held responsible for any damages incurred by users due to changes to the Terms of Use.

Article 19: Elimination of Antisocial Forces

1. The Management and the User shall represent to the other party that, at the time of the commencement of use of this Facility by the User, neither the Management nor its directors, executive officers, executive officers, or other important employees who are substantially involved in the management of the Management, nor any person who has substantial management rights, falls under the category of antisocial forces, and shall guarantee that this will remain the case for the duration of the User’s use of this Facility.
2. The Management and the User guarantee to the other party that they will not engage in any of the following acts in relation to the use of this Facility, either by themselves or through a third party.
(1) Acts of violent demand
(2) Acts of unreasonable demand that exceed legal liability
(3) Acts of making threatening remarks or using violence
(4) Acts that damage the trust of other users or interfere with the business of other users by spreading rumors, using fraudulent means or force
(5) Other acts similar to those listed above

Article 20: Prohibition on Assignment of Rights and Obligations

The User agrees that they may not assign, lend, transfer, create a security interest in, or otherwise dispose of all or part of their contractual status or the rights and obligations arising from this, under any contract based on the Terms of Use, to a third party without the prior consent of the Management.

Article 21: Separability

If any provision of the Terms of Use is deemed to be contrary to any applicable laws and regulations governing the agreement between the Operator and the User based on the Terms of Use, then to the extent of such contradiction, such provision shall not apply to the agreement between the Operator and the User. However, even in this case, the validity of the other provisions of the Terms of Use shall not be affected.

Article 22: Governing Law, Court of Jurisdiction

These Terms of Use shall be governed by and construed in accordance with the laws of Japan. The Management and the User hereby agree that any dispute arising between the Management and the User in relation to these Terms of Use shall be submitted to the exclusive jurisdiction of the Tokyo District Court as the court of first instance.

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